Friday, January 23, 2015

Allah knows Best :)

assalamualaikum,

Holla readers ! 2015 already ! weheee..
2014 banyak sangat kenangan pahit manis yang seriously aku tak boleh lupa
22 disember 2014 sekali lagi dikeciwaa kan dengan keputusan yang what da ?
keputusan yang aku sendiri tak boleh terima. kecundang jugak aku dalam pt3
balik dari ambek kputusan aku terus tidur, pukul 5 bru aku makan tengahari,
makanan pon aku rasa masin ja sebab bercampur dengan air mata.. whahahah..
Then, I went back to my mom's house, I cried non-stop dari Perak ke Kedah,
can you imagine guys ? betapa sakitnya hati gua yang dulunya
keras bak batu boleh cair macam aiskrim 2 singgit tu.
fhewww ~ seriously down gila aku rasa, then, 2-3 hari lepastu barulah aku rasa
aku boleh teruskan hidup nie whahaha.. gitu kauu..
Tapi sebenarnya kan.. Allah nak bagi sesuatu :)
31 disember 2014 aku dapat message dari Iman, Iman told me yang aku dapat kelas
sains ! whahah.. excited tak terhingga aku, seriously aku tak pernah terfikir dapat
kelas sains dengan keputusan yang entah hape-hape tu.. memang aku nak sangat
kelas sains.. tapi macam ada a group of people yang cakap "kau lupe kan jelah, kau
tak layak pon'' . But I got it ! heeee :) alhamdulillah

Tapi kekecewaan aku bukan berakhir dekat situ ja, 2 hari lepas, ustaz ada bgitau
yang permohonan aku ke panglima bukit gantang tak diterima, and again
aku rasa hidup ni macam tak bermakna ja.. dah lah permohonan kolej vokasional
pon ditolak. macam macam Allah nak uji. tapi tulah.. Allah tahu ap yang terbaik untuk kita
kan ? kan ? kan ?
fheww ~ walaupun benda ni kecik ja, tapi dia tetap terkesan. and again, I can't make other people
happy with my result. but I will try my best for my SPM and my future and readers please
always pray for me and my future too. wish me luck kay ? *kenyit mata sebelah*

mesti korang rasa what da ? mendelah kau nie.. benda nie pon nak cakap,
tapi tulah aku nak tegaskan, allah knows best. jangan pernah give up dalam hidup kau
teruskan berjalan walaupun kau rasa dunia ni tak adil untuk kau,
Allah protects  us from what is not best for us, Trust, when something  Good goes,
something better is coming. forget the past that make you cry, and focus on the
present that complete your smile because Allah always know what  is best for us.

-thank you for reading this entry-


No comments:

Post a Comment